Popular Posts

welcome


Sunday, December 5, 2010

Titik Persimpangan

     aku...
teguhkan hati menelaah
bertemankan samara api pelita

   aku....
anak miskin yang berhati tabah
demi mengejar impian
demi membebaskan keluarga
jauh dari kepompong kemiskinan

   aku....
kemuncak yakin
berbekalkan doa berkat ibu
menjejak kaki
ke menara gading

aku.....
ghairah mengejar gemilang
sentiasa sibuk
menghafal buku-buku tebal


aku...
hanya menyangka ibu hanya sakit biasa
sahaja
padaku,cuti semester nanti
baru pulang

titik persimpangan bermula
Impianku?Ibuku?

aku.....
berdiri bangga
anak miskin menjadi peguam
namun
hati terasa gersang 
kerjaya menjadi tawar 
tanpa ibu lagi

andai...
diputarkan waktu
aku rela pulang
menatap wajah terakhir ibu
kerna ku tahu itu lebih hakiki......
 
 
titik persimpangan...
 
 

1 comment:

  1. adakah itu anda?jgn lupa Tuhan jgn lupa ibu bapa....
    maksud utamanya...hehe:)

    ReplyDelete